Værdigrundlag - Vision og Målsætning

Værdigrundlaget

I Horsens Kommune ønsker vi, at alle vores børn og unge skal have mulighed for at lykkes med deres liv. Horsens Kommunes værdigrundlag har fire overordnede værdier: helhed, resultat, respekt og kvalitet. Med værdierne som pejlemærker møder kommunens ansatte borgerne i handlinger, valg og beslutninger.

Egebjergskolen har formuleret vision og målsætninger - skolens værdiregelsæt, der lever op til Horsens Kommunes værdigrundlag og er tilpasset kravene fra et moderne samfund. For at sikre fælles bevidsthed og skabe fælles forståelse for målsætningerne, har vi efterfølgende beskrevet hvert enkelt område nærmere. Hvad forstår vi ved ordene, og hvilken betydning lægger vi i begreberne.

Se Egebjergskolens "Vision og målsætning"  herunder. Hvert område en brik af helheden på Egebjergskolen, og brikkerne griber uløseligt ind i hinanden. Det er ikke tilfældigt, at brikkerne ligner børn med åbne arme. På Egebjergskolen er det børn, det drejer sig om.

Vision og målsætning

Shape Created with Sketch.